Vilodag

En behövlig vilodag idag! Jobbat mycket denna vecka + gym direkt efter jobbpassen så en vilodag idag satt inte fel ?

Galet ont i kroppen nu då jag har just nu är mitt i en högrepsvecka. Jag delar upp min träning så att jag kör en vecka med medelreps (8-12 reps), en högrepsvecka (minst 15 reps) och en tung vecka (3-6 reps). Antalet reps beror självklart på övning också! Vilan mellan seten varierar också beroende på vilken vecka det är? Men som sagt.. galet öm efter ha kört högreps på bröst, rygg, axlar och armar de 3 senaste dagarna. Imorgon är det benens tur ?? Att dela upp såhär kan jag verkligen rekommendera!

Nu är det dags för middag och sen ska jag äta naturgodis (weekend craving)?

Trevlig helg!?

Läs Mer

Add ice cream

Måste tipsa om denna galet goda glass som finns att köpa på Ica Safiren i Eskilstuna!

Den heter Add ice cream och finns i olika smaker: äpple/kanel, kakdeg, pepparkaksdeg, vanilj och choklad! Hög proteinhalt och inget tillsatt socker ? Visst är det ruskigt gott att trycka i sig en Ben&Jerry glass men att växla mellan en glass som är helt fri från socker är ju inte helt fel ??

Hoppas ni gillar dem ?

Läs Mer

Lugn dag

Hej!

Känns så galet att det redan är julafton imorgon, tiden går så himla fort!

Mina senaste dagar har bestått av galet mycket plugg då vi hade en tenta i idrottspsykologi igår. Kändes bra när jag var klar så ska bli skönt att pusta ut nu och ta det lite lugnt ett tag ??

Vilodag från träningen idag, behövdes verkligen! Både i förrgår och igår så kände jag mest att jag var seg och jag fick bara ont i kroppen haha.. Men imorgon ska jag nog vara piggare igen för då blir det ett julaftonspass på morgonen ??

Imorse blev det en långpromenad med en av mina närmsta vänner. Som jag sagt förut så älskar jag att starta dagen med en promenad, man får sån energi och frukosten blir så mycket godare ??

Hoppas ni får en fin julafton imorgon ?

Läs Mer

Ryggträning och julbak

Dagen har bestått av träning och julbak hemma hos mormor och morfar ?

Blev ett ryggpass idag som gick helt okej! Alla pass kan inte gå kanon men är bara att ta sig igenom det och göra det bästa utav det. Varje liten repetition påverkar det framtida resultatet så är bara att ”stänga av” känslorna och starta maskinen i sig som vi alla har där inne någonstans. Att ”bara köra” är något jag alltid har i huvudet när jag är opepp eller om jag känner sig svag någon dag. ”Kör bara, tänk inte” och då brukar passet ändå kunna rulla på helt okej ändå ? Ibland får man koppla bort de dumma tankarna och försöka kör tills kroppen säger stopp, inte tills huvudet säger stopp ? När man lyckas ta sig igenom ett pass där huvudet är med och spökar så växer man galet mycket. Att lära sig att kunna kontrollera dessa tankar är svårt, men när man lär sig det så är man nästan oövervinnelig känns det som tycker jag ?

Härligt julbak efter ryggpasset! Saffransbullar är nog de godaste bullar jag vet ?

Nu är en härlig helg fylld av träning, plugg, familj, vänner och god mat över. Lite väl mycket god mat haha! Men som jag sagt förut handlar det om balans. Att kunna unna sig ibland men ändå ha kontroll och att till största del äta bra mat är knepigt för många. Vissa behöver bestämda dagar där de får äta vad de vill för att det inte ska bli för mycket fritt med maten. Jag har lärt mig att köra mer på känsla och det tycker jag är underbart! Så galet viktigt att ha en sund relation till mat ❤️

Kram?

Läs Mer

Att hitta motivation till träning

Hoppas ni har haft en fin dag!

Min dag har rullat på fint och fick till ett bra armpass på gymmet?

Tänkte skriva lite om motivation och lite tips om vad jag tror är viktigt när man ska gå in träningen som en rutin.

-Att ha ett mål med det man gör tror jag är nyckeln till att man kan lägga ner 100% av sin själ i något, vare sig målet är att det ska vara roligt, att man ska vinna något eller att man helt enkelt ska bli bättre än man var igår. När man har ett mål är det roligare eftersom att man hela tiden kan påminna sig om VARFÖR man faktiskt gör det här. Kanske du vill sätta upp ett mätbart mål där du faktiskt kan sträva efter att klå det här målet

-Målen ska vara RIMLIGA så att du vet att det är något du kommer klara av och att du får känna av att du fixar det du lovat dig själv. Man vill ju inte svika sig själv, eller hur? Samtidigt behöver det vara en liten utmaning så att man får testa sig lite. Att ”misslyckas” är absolut ingen fara utan bara en del i processen och det utvecklas man av som person!

-Välj en träningsform som DU tycker är rolig, inte någonting bara för att andra gör det. Om alla dina vänner älskar att gymma men du älskar att löpträna så kör givetvis löpningen! Gör det du mår bra av och känner att du har ett utbyte av. Visst kan det vara svårt till en början men jag lovar er att man kommer in i det om man inte ställer för höga krav. Målet behöver inte vara att köra 6 gånger i veckan, utan 2 gånger kanske räcker till en början.

-Prova olika träningsformer! Gillar du löpning/promenader, gruppträning i form av gympa/spinning/styrka, gymträning, dans, simning, osv. Finns hur mycket som helst!

Fysisk aktivitet är bevisat att det stimulerar hjärnan på ett sätt som minskar depression och ångest. Man blir piggare, gladare, får bättre minne och ökar sin hälsokvalitét. Ta hand om era kroppar för ni kommer inte att få en ny och ni lever bara en gång. Man ska njuta av livet och ha roligt, men för att livet ska vara längre så måste man ta hand om kropp och knopp. Lycka till och kör hårt!?❤️

 

 

 

Läs Mer

Mattips

Hejsan!

Jag lagade riktigt goda matlådor i förrgår! Blev bönpasta med en lite lättare köttfärssås?

Du behöver:

bönpasta, nötfärs, krossade tomater, majs, salt, peppar. Simple as that! Jag ville ha champinjoner i också men det glömde jag köpa haha ?

Hoppas ni gillar det ?

Läs Mer

En bra tisdag

Tog en härlig sovmorgon imorse, så välbehövligt! Frukost i lugn och ro innan det var dags för tentaplugg. Sista tentan innan ”jullovet” så bara att bita ihop ?

img_6065

När jag började bli seg i huvudet efter allt plugg blev det som vanligt en pluggpaus i form av träning ? Verkligen bästa pausen för huvudet enligt mig!

img_6108img_6106

Bröst och mage stod på dagens schema. Över 2,5 månad sedan jag bänkade tungt pga viloperioden så kändes skönt att känna på tunga vikter igen! Styrkan är nästan detsamma i bänkpress som innan, är ikapp om 2 veckor skulle jag tro ? Hoppas ni haft en fin dag!❤️

Läs Mer

En dag i Västerås

Hejsan!

Precis hemkommen från Västerås där jag har träffat min underbara coach och alla fina tjejer! Blev ett gympass på Ironsport club, sedan grekisk mat och dessert. Alla hade med sig varsin bakelse så blev en riktig bakelse-knytis haha!

img_6009 img_6020

Tänk att vissa människor kan ge en sån galet bra energi alltså! Vi pratade mycket idag om hur det är att lägga ner så pass mycket tid på träning som vi gör. Så skönt att prata med folk som har samma hobby som en själv, man känner sig hemma då! ? Nu är jag galet trött och ska lägga mig! Imorgon är det en välförtjänt vilodag, det behövs det med!❤️ Godnatt✨

Läs Mer

onsdag och ryggpass

Fick hem ett paket idag fyllt med godsaker, vilken lycka ? Här är mina tre favoriter av BCAA, proteinpulver och mumsiga proteinbars ?

img_5930

Blev ett riktigt bra ryggpass idag med Alice Öhling ? Piggare och piggare för varje pass blir jag, känns så himla skönt att kroppen börjar samarbeta igen!

I slutet av passet super seta vi latsdrag i två olika grepp, galen pump.. precis vad man vill känna under ett pass ?

img_5941

Nu ska jag fylla på med MASSOR av mat ?? Ha en fortsatt bra vecka ?

Läs Mer