Fredag

Hej!

Så himla skönt med fredag, det behövdes verkligen!

Min dag har bestått av anatomiplugg i skolan hela dagen och sen ett benpass som gick kanon😃

Nu ska jag käka min lax och pasta och sen ska jag krypa ner i soffan och käka choklad, har varit sugen på det hela dagen (och veckan) haha 😍

Om ni inte har hunnit smaka nya marabou fudge & havssalt så kan jag VERKLIGEN rekommendera den! 😍

Ha en fin kväll och trevlig helg!❤

Läs Mer

Gör det som du mår bra av

Hejsan!

Söndag kväll och jag ligger hemma och laddar om för en ny vecka 😃

Dagen har bestått av träning och att ligga i soffan 😂 De två senaste passen har gått bra men jag har ändå inte känt att jag är helt nöjd. Jag brukar få en liten dipp i humöret ibland där passen kan gå bra men att jag ändå känner ett missnöje när jag tittar i spegeln. Ni kanske känner igen er att man vissa dagar bara känner ”nej fyfan” när man tittar på sig själv? Sen kan den känslan vara helt borta efter några dagar och då är man på topp igen haha!

När jag känner såhär så brukar jag försöka påminna mig om att jag just nu bara stirrar mig blind, sen försöker jag istället lägga fokus på att jag är så lycklig över att jag är frisk, mår bra, har världens bästa familj, vänner osv. Jag försöker tänka på allt jag har att vara tacksam över, för det är faktiskt viktigare än att jag ska såga ner mig själv i spegeln bara för att jag har en dålig dag 😃😃 Det brukar hjälpa😘

Sen är det självklart viktigt att man ska känna sig nöjd med sig själv. Man får helt enkelt fråga sig själv ”vad är viktigast?” Och ”vad mår jag bra av?” Känner jag att jag vill ändra något med mitt utseende? Skulle jag isåfall må bättre av den förändringen? Eller är det någonting annat i mitt liv som jag behöver ändra som inte har med mitt utseende att göra? Jag själv lägger ner mycket tid på styrketräning där målet är att bygga muskler. MEN, det är inte bara förbättringen av muskelmassa som gör mig glad, utan det är att det är så jäkla kul att lyfta vikter! Jag älskar att lägga upp ribban ganska högt upp för att sedan testa min disciplin. Jag brinner verkligen för det! Så mitt tips är att man ska glra någonting som man mår bra av i första hand, det är nyckeln för att man ska kunna hitta en rutin.

Idag stod vader, axlar och armar på schemat. Jag körde bröst och rygg igår så nu är hela överkroppen ganska sliten😂 Tur att jag har ben på schemat imorgon då 😉

Kram på er!❤

Läs Mer

Gröt varje dag

Det här var galet gott..

Jag älskar verkligen havregrynsgröt eftersom att man kan kombinera det med så mycket! Här la jag på frukt/bär och proteinpudding t.ex. 😍👍

Idag är jag ledig från skola och jobb! Ska bara ligga hemma och kolla serier och sen blir det ett gympass! Hoppas ni får en fin fredag ❤

Läs Mer

Let’s kick them goals

Ligger i sängen och är så tacksam över min relation till träning och mat. Tänk vilka skeva tankar jag hade förut.. Jag är så stolt över mig själv och trivs verkligen att vara Elina idag.

Satt och kollade lite gamla bilder igår och insåg att jag inte bara har kommit långt mentalt utan även fysiskt. Hård träning, mängder av mat, lagom med vila, umgåtts med nära och kära OCH att jag har haft så jäkla kul är nyckeln till att jag kunnat jobba åt rätt håll.

Vilken liten skit man var för lite mer än 1,5 år sedan😁 Det som är skillnaden mellan dessa bilder är att jag äter betydligt mycket mer idag och kör ingen form av cardio (vilket jag gjorde typ varje dag på den värsta bilden). Kör fullt fokus på styrketräningen istället och lägger ribban högt över behaglighetsnivån varje pass, för VARJE pass räknas! Det bästa med träningen är att man aldrig kan bli klar, det finns alltid något att förbättra! Always proud but never satisfied 💪 Let’s kick them goals 👊

Läs Mer

Min träning

Äntligen slängt mig i soffan efter en lång dag! Hängt i skolan hela dagen sen blev det ett bröst/ryggpass! Var galet trött efter att jag hade kört bröst men energin kom tillbaka direkt efter första ryggövningen😍

Tänkte dela med mig lite av hur jag lägger upp min träningssplit. Jag tränar 3 dagar på raken och vilar sedan den 4:e dagen. Under mina 3 träningsdagar ser jag till att få med ALLA muskelgrupper, alltså får jag med alla muskelgrupper ca 2 gånger varje vecka, eftersom att det blir ca 6 pass i veckan med denna split💪

Delar oftast upp det såhär:

1. Ben

2.bröst/axlar/triceps/vader

3.rygg/biceps/mage (ibland extra vader eftersom att det är något jag vill förbättra rejält)

4.vila.. sedan fortsätter schemat från dag 1.

Ibland kan det se ut såhär istället:

1.ben

2.bröst/rygg/vader

3.axlar/armar/mage (ibland extra vader eftersom att det är något jag vill förbättra rejält)

4. Vila.. sedan fortsätter schemat från dag 1.

Som ni ser kan det se lite olika ut. Det kan variera ibland om jag tex ska träna ihop med någon som inte kör exakt samma upplägg som jag, då anpassar jag kanske min träningsdag lite men ser ALLTID till att jag får med varje muskelgrupp 2 gånger under dessa 7 dagar😊

Jag varierar även intensiteten i mina pass. Variation

•högreps/uthållighet med viss muskelmassa (över 15+ reps)

•fokus på muskelmassa/volym med viss styrka och uthållighet (8-12 reps)

•styrka/styrka & muskelmassa (upp till 6 reps).

Detta är hur jag valt att dela upp min intensitet och det funkar kanon för mig! Antalet repetitioner varierar självklart också beroende på vilken övning jag kör. Att variera intensiteten har gjort att jag utvecklat mig mycket i min träning!

Om man t.ex vill gymma 3 dagar/vecka så kan man satsa på att få med alla muskelgrupper på de 3 passen, prova gärna indelningen som jag skrev här ovan bara att ni kör det på 3 pass/vecka istället för 6 pass som jag kör. 😘

Kram på er!❤

Läs Mer

Frukost

Godmorgon!

Jag är verkligen en frukost-människa, jag ÄLSKAR frukost!!

Såhär såg mitt mål ut denna morgon:

Havregrynsgröt med mango+jordnötssmör och äggröra😃 Om ni har svårt med frukost så kan jag tipsa om att få i er något flytande.

Mixa t.ex kvarg, havregryn, vatten och fun light saft (för smaken och sötman)

eller kvarg, havregryn, vatten, bär och lite honung (för att göra den mer söt)

Är verkligen jättegott! Det kan man ta med sig till jobbet/skolan om man inte har så stor aptit direkt när man vaknar😘 Ha en fin dag!

Läs Mer

Alltid stolt men aldrig nöjd

Hej!

Kom precis hem från kalas med släkten, så nu är jag trött haha!

Helgen har varit riktigt bra. Jag har umgåtts med vänner/familj, tränat, vilat och lagat mat😁 Storhandlade igår och lagade iordning veckans matlådor. Kan verkligen rekommendera att storhandla för hela veckan och att förbereda all mat, så skönt att slippa sånt mitt i veckorna 👍

 

Idag kändes träningen riktigt rolig. Passet flöt på, jag fick till bra kontakt i musklerna och kände att jag verkligen gjort ett bra jobb det senaste året trots mindre bra förutsättningar. Det gäller att ge sig själv en klapp på axeln ibland! ”Always proud but NEVER satisfied” 😘

Läs Mer