Enkelt mattips och perfekta matlådor

Hejsan!

Tänkte dela med mig av ett av mina favoritmaträtter att ha i matlådorna! Går snabbt att laga, är få ingredienser, är gott och det är nyttigt 😃

Du behöver:

-Ris

-Ägg

-Kyckling (jag köper pulled chicken som man slänger in i ugnen men jag struntade i att använda såsen som man fick med i paketet)

-Grönsaker (jag kör på frys-mixen som innehåller majs, ärtor och paprika)

Gör såhär:

Ställ in kycklingen i ugnen på den tid som står på förpackningen.

Koka upp riset och stek det sedan i stekpanna tillsammans med ägg apotekutanrecept.se som du kläcker ner. Du väljer själv hur många ägg du vill ha beroende på vad du gillar.😃

När kycklingen är klar river du isär den och blandar ner både den och grönsakerna ner i ris- och ägg-blandningen. Jag brukar koka upp grönsakerna innan jag häller i dem men det fungerar säkert att låta dem tina upp i stekpannan med 😃👍 Krydda med valfria kryddor! Blir supergott och det är enkelt att göra många portioner i samma veva!

Hoppas ni vill prova detta! 😍 Går även att använda pulled beef, pulled turkey, pulled pork eller t.ex lax. Kör på det ni gillar bäst! 😃

 

 

Läs Mer

Vilodag igår resulterade i ett grymt ryggpass idag

I förrgår var jag riktigt sliten.. jag har lagt upp mitt träningsschema så att jag vilar var 5:e dag där jag på mina vilodagar endast tar en promenad. Eftersom att jag var så pass seg i förrgår så valde jag att vila HELT igår (INGEN fysisk aktivitet). Jag var ledig och höll mig hemma exakt hela dagen 😴 Det var verkligen välbehövligt och gav bara gott för idag har jag haft riktigt bra med energi och fick till ett av mina bästa träningspass på flera veckor! Bra tryck och kontakt i musklerna, massor av energi och bra flyt genom hela passet, grymt var det! 😃 Hade skapligt med myror i benen igår när jag bara låg hemma vilket var jobbigt. Försökte påminna mig om hur sliten jag varit dagen innan och övertalade mig själv om att vilan bara skulle göra gott även om det för stunden kändes segt att bara ligga i soffan. Ibland krävs det verkligen disciplin för att lyssna på kroppen och låta den vila!

Fast var ju såklart riktigt skönt att bara ligga och glo film hela dagen med 😍🙌

Blev rygg och mage idag och jag är så himla nöjd med passet! Nu är det en lugn kväll och en god middag som väntar 💪😍

 

Läs Mer

Enkel och god lördagsmiddag

Blev en helt underbar middag ikväll med en av mina närmsta vänner! Enkelt, gott och dessutom väldigt bra mat 😃

Kyckling med sötpotatis och sallad blev det till huvudrätt, så himla gott 😍 Älskar att ha på mycket flingsalt på sötpotatis! Om man vill ha någon god sås till detta så rekommenderar jag Lindahls kvargsås, eller varför inte göra egen sås på naturell kvarg, en skvätt vatten och valfri kryddning i? Har själv gjort massor av goda såser på det sättet 🙌

Till efterrätt blev det vanilj-kvarg och vanilj-propud, om ni inte har provat att äta dessa två tillsammans så GÖR DET! Så gott! Toppade med blåbär och mango 😍👌

Ha en fortsatt trevlig helg! ❤

Läs Mer

Gör träningen till en fin och värdefull stund

Hej!

Har haft en bra dag som bestått av träning och väldigt bra sällskap! Jag och en av mina närmsta vänner bestämde att vi skulle ha en riktig träningsdejt ihop! Vi sågs på gymmet kl 7:30 och körde cardio (konditionsträning) ihop innan frukost. Efter cardion åt vi vår gröt som vi hade med oss till gymmet, så himla mysigt! 😍 Vi satt och smälte frukosten/snackade skit ett tag innan vi drog igång ett ryggpass.

Avslutade sedan träffen med att äta våra lunchlådor ihop på gymmet efter träningspasset 😃 Ibland behöver man använda fantasin och göra träningen lite roligare. Vissa dagar vill man bara gå till gymmet och få det avklarat, andra dagar kan det vara motiverande att göra träningen till en väldigt fin och värdefull stund. Träffa vänner och träna ihop för att sedan äta en god lunch tillsammans, eller kanske ta en långpromenad ihop följt av en härlig frukost. Sånt ger mig verkligen motivation och det är kul att dela den tillsammans med en person som betyder mycket 😃 Ha en fortsatt fin kväll! ❤

Läs Mer

Discipline is choosing between what you want now and what you want most

Idag har jag känt mig riktigt omotiverad. Den känslan kommer vissa dagar och speciellt nu när jag har ett specifikt mål i sikte.
Bredvid min säng har jag en tavla där det står ”Disciplin is choosing between what you want NOW and what you want MOST”, och varje gång jag läser det blir jag påmind om hur värt det är att göra vissa mindre roliga saker ibland, för det lönar sig i slutändan.

Ibland känns det så otroligt tråkigt att gå till gymmet, men jag vet att jag kommer känna mig riktigt nöjd när jag är klar. Ibland känns det tråkigt att sitta och käka sin matlåda när andra äter annan mat tillsammans, men jag vet att det är värt det med tanke på vilket mål jag har just nu.

När jag har tagit mig i mål vill jag känna att jag har gjort ALLT jag kunnat för att vara den bästa versionen av mig själv. Jag vill inte kunna tänka ”jag kunde gjort liite bättre” för det ska inte finnas! Att alltid göra sitt bästa lönar sig för då kan man gå med huvudet högt och känna sig stolt sen!

Så idag vill jag påminna er och mig själv om att man ibland måste göra mindre roliga saker för att nå dit man vill, för herregud vad härligt det är när man krossar ett mål man satt upp.. det är värt många tuffa stunder kan jag lova! Känslan att utmana sig själv och att ta sig dit man vill är oövervinnelig! Krossa era mål och var stolta! 😍

Idag satte jag på grym musik i öronen och bara körde utan att tänka.. resulterade i ett riktigt bra ryggpass trots att motivationen var låg i början. Blev riktigt nöjd efteråt och kände att jag hade gjort ett jäkla bra jobb! Ibland behöver man stänga av känslorna innan träningspasset och ”bara köra” för då brukar man kunna hitta ett bra flyt i passet 😃👍

Läs Mer

Enkla måltidstips

Hej!

Vill bara dela med mig av en superenkel frukost och middag/lunch som jag kör med just nu😃

Frukosten är gjord på havregryn, äggvita, vatten, kokosfett, kanel och salt.

Blanda havregryn med äggvita (jag kör på 150-200g äggvita) och ta så mycket havregryn som ni vet att ni blir mätta på! 😍 Häll i 1-2 dl vatten, krydda med kanel/salt och koka sedan upp detta. När det är klart häller jag i kokosfett och blandar ihop det (prova ca 5-10g kokosfett). Toppa med bär/frukt 😘

 

Enklare lunch har jag aldrig varit med om! Kokt ris med kokt/rökt skinka som jag köper färdigt i paket (skinka som man brukar ha som pålägg ni vet?) är även jättegott med rökt/grillad kyckling som man kan köpa i ett likadant pålägg-paket 😍 Här på bilden hade jag även äggvita med men det var för att skinkan tog slut och jag behövde få med mer protein i denna måltid 😘 Om ni vill få med en bra fettkälla som gör måltiden lite krämigare så ha i avokado, supergod mix! 👌

 

Ha det fint! ❤

Läs Mer