Sista dietveckan lider mot sitt slut

Hej på er!

Jag har haft en riktigt tuff dietvecka där tisdagen och onsdagen var de värsta dagarna i mitt liv. Kroppen kändes så sliten och jag ville nästan kasta in handduken.. galet att det ens kom upp i skallen när det bara var 4 dagar kvar till tävling, men då förstår ni säkert att det var riktigt tufft?

På något jäkla sätt så tog jag mig igenom den här veckan. Har lyckats ta mig igenom 4 seminarium i skolan, skrivit en hemtenta samt genomfört 2 redovisningar. Fattar inte hur jag pallade det nu sista veckan men man klarar alltid mer än man tror 😃

Körde mitt sista träningspass innan tävlingen på torsdagen sedan har torsdags och fredagskvällen ägnats åt massa bakning!! På diet kan det hjälpa att baka och bjuda på det man bakat, dämpar suget lite 😂😍 Men imorgon behöver jag inte ge bort för då får jag smaka på det själv haha! Helt galet att det är EN dag kvar till tävling! 153 dietdagar är avklarade och det är EN ynka dag kvar! Så overkligt och många blandade känslor ❤️

Här är en riktig x-tra ALLT kaka som är gjord på: kladdkaka i botten, digestive+smält smör kross, karmeliserad mjölk och chokladtryffel på toppen. Sedan toppad med ALLT godis man kan tänka sig 😂😍

Sedan bakade jag snickersrutor med mjölkchoklad + vit choklad OCH kakdegsmuffins med nutellagömma 🙈

Idag åker jag till Västerås för inregistrering och spraytan, sen hänger jag där hela dagen och kollar när massa kompisar tävlar😃 Kommer bli en riktigt rolig helg! Ha det fint så länge så skriver jag mer efter tävlingen! 😘

Läs Mer

En väldigt viktig påminnelse till alla

‼️En väldigt viktig påminnelse‼️

Jag får många kommentarer från folk om att jag gått ner väldigt mycket i vikt och jag förstår att de som inte är insatta i fitness blir oroliga. Jag vill påminna er om att jag ENDAST dietar för att jag är inne i en tävlingssatsning och INGET annat☝️ Jag älskar min kropp på den högra bilden ❤️ Många kallar det ”offseason-form” men jag ser det inte så. Det där är JAG PÅ RIKTIGT, det finns inget ”offseason” utan det finns ”mitt riktiga” jag och ”min dietform”. Bilden till höger är Elina när hon äter det hon mår bra av och sliter som ett djur på gymmet 💪 Den vänstra bilden är jag JUST NU när jag är 1 vecka ut från tävling, det är INTE en hälsosam form för mig och jag kommer verkligen inte sträva efter att försöka se ut såhär efter tävlingen. Jag vill utvecklas i min träning och jag vill utveckla min fysik, för att jag ska kunna göra det krävs det betydligt mer mat än jag äter idag 😉 

Ville bara påminna er om hur jag ser ut ”på riktigt” och att detta bara är tillfälligt. Alltså den här dietresan är jobbig som fan men så jäkla häftig.. så kul att se sin fysik i en annan form och så nice att krossa sina mål, jag älskar det 👊💥 But.. u gotta love them curves ladies 💁🏼🍣💃

Läs Mer

Lite självpepp, 9 dagar kvar

Godmorgon!

Just nu försöker jag att bara vara i min egen bubbla, dieten tar hårt och man är inte kaxig längre. Tur att jag vet att det är värt det med tanke på hur otrolig känslan är att stå på scen och ta sig i mål. Vi alla mår bra av olika saker här i livet, jag är en av dem som behöver sätta upp mål/utmaningar och vill möta på hinder för att hitta möjligheter. Jag vill liksom känna att jag lever och jag vill bevisa för mig själv att ja är starkare än jag tror. Andra mår bra av att mer ”ta livet som det kommer” och kanske inte sätter upp specifika mål. Man ska göra det man mår bra av för inget är rätt eller fel!

Nu ska jag kämpa på EN DAG I TAGET och försöka ha så roligt som möjligt varje dag även om det är jäkligt tufft nu. Det här är BARA för min skull och om jag en dag skulle vakna upp och känna att det inte är värt det så tänker jag avbryta dieten.

Är så tacksam över att jag har en otrolig coach/vän som hjälper mig och alltid finns där, har världens bästa familj och vänner som stöttar mig i detta. En dag i taget och ett träningspass i tagen nu. Handlar om att beta av steg för steg och att vara lugn nu, det är bara 9 dagar kvar 💪

 

 

Läs Mer

Tyngre Classic VI- tävlingshelgen

Herregud jag vet inte riktigt vad jag ska skriva nu.. första tävlingen är avklarad och jag har alltså nått mitt första delmål. Jag vill först och främst säga TACK till er alla där ute ❤️ Era underbara kommentarer och ert stöd har verkligen varit guld värt, tack!!  För min del blev det inga vidare placeringar igår. Detta pga att de andra tjejerna helt enkelt var hårdare och bättre än jag, riktigt grymma var de! 😍👊 Jag är otroligt nöjd med min prestation, jag hade inte kunnat göra något annorlunda då jag gjort mitt absolut bästa varje dag 😃 Ca 10 veckor in på dieten strulade kroppen rejält och min vikt stod helt stilla i ca 4 veckor vilket var riktigt segt.. När jag kontaktade min läkare såg vi att mina sköldkörtelvärden hade försämrats och vi fick öka min medicindos. Efter det svarade kroppen på dieten nu de sista ca 4-5 veckorna! Det räckte inte tyvärr men fan vad nöjd jag är över både min fysiska och mentala insats inför Tyngre 😎🙌 Men va fan, målet har hela tiden varit SM så nu måste jag ju fullfölja det jag sagt 😜 Nu har jag 2 veckor på mig att slita arslet av mig för att komma i så bra form som jag är kapabel till! En dag i taget nu där jag ska prestera 10/10 VARJE jävla dag! Så nu ska jag hoppa in i dietbubblan igen och göra allt för att klå formen jag hade idag, Let’s do this 😈👊💥

Tänkte att jag även kunde dela med mig lite av hur helgen såg ut för er som undrar.

Jag åkte tillsammans med min coach till Stockholm i fredags då jag skulle spraytana mig samt registrera in mig inför tävlingen. Efter det blev det övernattning i Stockholm då jag skulle få mer spraytan tidigt dagen efter. Klev upp 4:45 på lördagen och blev sminkad inför tävlingen innan det var dags att åka till arenan för att hänga backstage innan jag skulle upp på scenen 😍 Här kommer lite bilder från backstage samt från scenen:

Efter tävlingen fick jag ladda kroppen med lite sushi! Var verkligen välbehövligt då jag hade kört en tömning 1 vecka, inte ätit salt på 4 dagar och inte druckit vätska på 1 dygn😂 kroppen var alltså skapligt sliten och behövde laddas inför kommande 2 dietveckor.

Nu är det bara att göra sitt bästa varje dag fram till SM, sen är det offseason och fokus på att förbättra fysiken och öka muskelmassan 😍💪

Läs Mer

Sista träningspasset och naglar inför tävling

Sådär ja! Imorse körde jag mitt sista träningspass innan tävlingen som är på lördag 😃 Nu blir det total vila både torsdag och fredag och bara fokus på poseringsträning samt att ladda mentalt 😍

Idag vad jag hos Kristallgrottan i Eskilstuna där jag fick mina naglar fixade inför tävlingen. Så himla kul med såna här förberedelser för då blir man ännu mer peppad inför tävlingen! 😃

Jag blev så himla nöjd med naglarna 💅🏻💎 Kommer definitivt gå dit fler gånger! Kika ”Kristallgrottan” på Instagram för att se mer fina nagelbilder!

Nu ska jag försöka att göra så lite som möjligt dessa två dagar, bara ta det lugnt och låta kroppen återhämta sig inför tävlingen. Jag är riktigt sliten nu men mår ändå bra för nu är det inte långt kvar! 😃🙌

Läs Mer

Pannkakor i olika former

Hej på er!

Hoppas allt är fint med er och att ni fått en bra start på veckan 😃

Jag själv är ganska sliten nu eftersom att det är i slutet på dieten men jag tycker ändå att jag mår bra. Nu är det bara 4 dagar kvar till första tävlingen och jag är så peppad och förväntansfull 😃 Tänkte att jag kunde dela med mig av JÄTTEGODA frukost/mellanmålstips som jag definitivt kommer börja laga DIREKT efter tävlingarna sen 😍 Det är lite roliga pannkakor i olika former! Jag har delat med mig av ett pannkakstips för väldigt länge sedan men här kommer lite fler.

Högst upp till vänster:

Blanda ihop: 200g naturell kvarg, 3 ägg, 1dl proteinpulver (jag använder gärna Tyngre:s protein med kladdkakssmak eller något protein med chokladliknande smak, men Nutramino:s vanilj-protein blir också gott om man vill ha annan smak!), lite bakpulver och salt. Stek sedan detta precis som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med en krossad proteinbar och hallon 😍

Högst upp till höger:

Mosa 1 banan och blanda i ca 3 ägg + salta. Stek detta som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med jordnötssmör, blåbär, banan och propud 🤤

Längst ner till vänster:

Blanda ihop: 2 ägg, 1/2-1 dl havregryn och ca 150g keso + salt. (Funkar att även göra på bara ägg och keso) Stek som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med banan och propud 😍

Längst ner till höger:

Blanda ihop: 200g naturell kvarg, 2 ägg, 1/2-1dl havregryn och salt. Stek som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med jordnötssmör, hallon och banan 🤤

Här nedan är en bild från när jag gjort chokladpannkaka på ägg, naturell kvarg och havregryn men även haft i kakao och toppat med choklad-jordnötssmör+ banan😍

Smaklig måltid!! 😘❤️

 

 

 

Läs Mer

Fredag och mina tävlingsplaner

Fredag, herregud så skönt!
Dagarna är väldigt intensiva för mig just nu och jag ska strax berätta varför. Jag var tvungen att gå upp 4:40 imorse för att hinna med min cardio (konditionsträning) innan frukosten, sedan var det redovisning i skolan och efter det gymträning. Tur att träningen är så rolig och inte blir ett jobbigt krav 😁

Om 1 vecka ska jag delta i tävlingen Tyngre Classic som är en fitness/bodybuilding-tävling i Stockholm. Jag kommer även att delta i SM som är 1:a oktober i Västerås. Kategorin jag ska delta i heter Body Fitness för den som undrar 😃  Jag kommer ha dietat inför dessa tävlingar i 20 samt 22 veckor när jag är klar så nu i slutet är man väääldigt sliten! (Har än så länge dietat i 19 veckor). Jag har inte velat skriva ut något om detta då jag kände att det skulle sätta onödig press på mig. Skönare att fokusera på sitt mål ifred och göra det helt för sin egen skull! 😃💪

En del som känner mig ifrågasatte min diet i början då många trodde att jag gjorde det för att jag var missnöjd med mitt utseende och bara ville gå ner i vikt. Men så är det verkligen inte! Såhär är det:
Jag ÄLSKAR min kropp, den har formats utifrån det sätt jag älskar att leva på. Jag ser ut som jag gör för att jag älskar träning (och massa mat😬). Nu har jag dietat ner mig ENDAST för tävlingen och INGET annat. Jag älskar att pressa mig själv och sätta upp mål, därför behöver jag dessa utmaningar då och då för att må bra. Tävlingarna kommer bli 2 otroliga upplevelser där jag ska få visa upp min fysik för domare och publik, ska bli så himla kul!

Efter tävlingarna kommer jag återgå till mina normala matvanor igen (som innefattar betydligt mer mat än jag äter idag) vilket betyder att jag kommer gå upp till min ”normala” vikt igen. Ser fram emot detta då jag älskar att träna hårt, äta gott och leva livet!

Det finns charmiga sidor med både tävlingsdieten och offseason-perioden. Klart det är roligare att kunna äta mycket mat, träna hårt, bygga muskler och bara vara spontan med vännerna, dra ut på krogen osv. Men en tävlingsdiet är speciell den med. Man ställs inför otroligt tuffa stunder där man måste pressa sig och prioritera om helt i livet. Man hamnar i sin träningsbubbla och kommer inte kunna vara lika spontan med familjen/vännerna i slutet av dieten när man är så trött och sliten.. men det är så himla värt det för att stå på scenen är det bästa jag gjort i hela mitt liv, och snart ska jag få stå där igen! Ska bli riktigt kul! 😃

Ha en fin helg allihopa! ❤

Läs Mer

Lördagspepp

Blev ett riktigt bra rygg och bicepspass idag! 😃

Idag har jag känt mig så himla motiverad. Jag känner verkligen att allt slit lönar sig och det känns så värt det. Det är viktigt att göra det man mår bra av oavsett vad andra tycker om det. Många ifrågasätter min träning men ännu fler stöttar mig i den eftersom att de ser att den gör mig lycklig och att jag mår bra av det.

Vissa dagar känns det tufft och jag känner mig omotiverad, men då måste jag påminna mig om varför jag gör det och vart jag vill vara i framtiden. Vad ska jag göra IDAG för att jag ska kunna vara där jag vill vara i framtiden? Vad har du för mål? Vad kan du göra varje dag för att komma närmare dina mål? Dina mål ska bli dina resultat! Jag har inga drömmar, jag har mina mål och jag har en plan för hur jag ska ta mig dit. Tro på det ni gör och ge er inte. Ni måste göra det för en egen skull! ❤

Läs Mer