Pannkakor i olika former

Hej på er!

Hoppas allt är fint med er och att ni fått en bra start på veckan 😃

Jag själv är ganska sliten nu eftersom att det är i slutet på dieten men jag tycker ändå att jag mår bra. Nu är det bara 4 dagar kvar till första tävlingen och jag är så peppad och förväntansfull 😃 Tänkte att jag kunde dela med mig av JÄTTEGODA frukost/mellanmålstips som jag definitivt kommer börja laga DIREKT efter tävlingarna sen 😍 Det är lite roliga pannkakor i olika former! Jag har delat med mig av ett pannkakstips för väldigt länge sedan men här kommer lite fler.

Högst upp till vänster:

Blanda ihop: 200g naturell kvarg, 3 ägg, 1dl proteinpulver (jag använder gärna Tyngre:s protein med kladdkakssmak eller något protein med chokladliknande smak, men Nutramino:s vanilj-protein blir också gott om man vill ha annan smak!), lite bakpulver och salt. Stek sedan detta precis som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med en krossad proteinbar och hallon 😍

Högst upp till höger:

Mosa 1 banan och blanda i ca 3 ägg + salta. Stek detta som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med jordnötssmör, blåbär, banan och propud 🤤

Längst ner till vänster:

Blanda ihop: 2 ägg, 1/2-1 dl havregryn och ca 150g keso + salt. (Funkar att även göra på bara ägg och keso) Stek som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med banan och propud 😍

Längst ner till höger:

Blanda ihop: 200g naturell kvarg, 2 ägg, 1/2-1dl havregryn och salt. Stek som vanliga pannkakor. På bilden har jag toppat med jordnötssmör, hallon och banan 🤤

Här nedan är en bild från när jag gjort chokladpannkaka på ägg, naturell kvarg och havregryn men även haft i kakao och toppat med choklad-jordnötssmör+ banan😍

Smaklig måltid!! 😘❤️

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *