Ett mer hälsosamt alternativ till pannkaka

Hej!

Här kommer tips på goda pannkakor som jag åt till lunch igår! De enda ingredienser du behöver är: Banan, keso, ägg, äggvita, salt och kanel. Sedan toppar du med det du känner för! Jag råkade ha i för mycket keso vilket gjorde att de blev lite svåra att steka haha!

Jag skulle tro att detta är bra till ca 1 portion för bästa konsistens: 100-150 g keso, en stor banan, 1 ägg och 3 äggvitor (100g äggvita).  Jag började med att mosa bananen och tillsatte sedan övriga ingredienser + salt och kanel😃 Stek i valfria storlekar och njut!

Jag troppade med ännu mer banan, bär och proteinella😍

Läs Mer

Så länge man gjort sitt bästa kan man alltid gå med huvudet högt

Hej!

Tog en skön sovmorgon imorse. Har sovit väldigt många timmar de senaste nätterna och tror verkligen det har behövts😃 Åt min frukost och tog det lugnt innan det var dags att gå till gymmet. Gröt på havregryn, choklad-proteinpulver blandat med vatten som tillagades i mikron. Toppade med bär och jordnötssmör.

Träningspasset idag gick inte jättebra haha. Kroppen kändes bara seg, trötthet i centrala nervsystemet och styrkan fanns inte där = okontrollerade och skakiga böj. Men såna pass har vi alla ibland! Nöjd med att jag gjorde det bästa av det jag hade iallafall 😃💪  Jag brukar säga att så länge man gjort sitt bästa kan man alltid gå med huvudet högt! Nästa pass kan bara bli bättre. Ha en fin helg!

Läs Mer

Nya utmaningar och tips på en god soppa

Hej!

Jag verkligen njuter av att vara ledig nu. Jag jobbade mitt sista jobbpass på sommarvikariaten i fredags och nu är det två veckors ledighet innan skolan drar igång igen. Känner att dessa två veckor är väldigt välbehövliga nu så att jag kommer tillbaka till skolan med mycket energi 😃

Måste först och främst tipsa om en enkel maträtt som jag åt till middag idag. Köpte färdig pumpasoppa som jag kokade upp tillsammans med färdig minutkyckling och tomater, blev jättegott! Jag gjorde en portion av en hel burk soppa och 1/2 paket kyckling.

Idag provade jag på Tyngdlyftning för första gången haha! Som jag skrev i tidigare inlägg har jag blivit sugen på att testa något nytt inom träningen. Jag är lite smått trött på att ha muskelbyggningen som prio och kommer därför prova lägga in det som sekundär prioritering. Det känns superbra och var jättekul att testa på detta idag!

Tror det är viktigt att våga göra saker utanför sin comfortzone ibland. Jag kom dit och var helt ny. Hade aldrig testat det förut och skulle träna ihop med folk som var duktiga på detta. Tänkte faktiskt strunta i att gå dit först men sen tog jag mig i kragen och gick dit. Alla har ju varit nybörjare någon gång 😃 Är glad att jag gick dit! Man har faktiskt inget att förlora på att utmana sig själv ibland, tror snarare det utvecklar en.

Läs Mer

Jag är trött på att bara se resultaten i spegeln, jag vill fokusera på min fysiska utveckling

Hej!

Har varit en väldigt lugn dag för mig idag, superskönt! Varit i Stockholm i helgen med några vänner och kom hem imorse.

Åt världens godaste köttbullar där borta. Jag är verkligen svag för husmanskost, så himla gott!

Blev ett tidigt träningspass igår innan jag skulle ta tåget till Stockholm. Jag har mer och mer känt att jag vill ha ett annat typ av mål när jag går till gymmet. Jag älskar byggningen och tycker det är jättekul men jag har någonstans börjat tycka att det känns lite tomt.. eller jag känner väl att jag vill flytta fokus. Jag gillar att träna för att bygga muskler men jag är trött på att se resultaten i spegeln, det kan bli känsligt i perioder. Jag vill fokusera på min fysiska utveckling mer nu. Kommer såklart fortsätta träna för att bygga muskelmassa men jag kommer prioritera styrkan mer.

Jag ska prova på lite nya saker nu en period och jag tror att min nya träningsplan kommer vara både rolig och utvecklande 😃 Kommer bli lite mer fokus på basövningar och att bygga upp min styrka igen. Styrkan har verkligen sjunkit efter skador och har har då fått hålla mig till annan typ av träning. Nu märker jag dock resultat efter kortisonbehandling och att jag sänkt ribban lite. Jag tror att jag sakta men säkert kan ge mig på de övningar jag saknat igen. Det får ta sin tid och jag vet att det krävs mycket disciplin från mig när det kommer till att inte stressa fram styrkan. Jag är däremot väldigt medveten om mina svaga sidor och ska verkligen försöka tänka en gång extra innan jag tar ett beslut från och med nu 💪

Läs Mer

Att hitta en hälsosam livsstil som man mår bra av

Fysisk aktivitet och träning. När jag tänker på de orden blir jag genast glad, jag blir peppad och motiverad för att jag vet att det är något jag tycker är roligt. Jag tjatar alltid om att man måste hitta en träningsform som är rolig. Anledningen till att jag tjatar är för att det ÄR så. Man måste tycka det är roligt för att det ska kunna bli en del av ens liv och en rutin. Samma med kostvanor, du måste hitta vanor som är hållbara, som känns roliga och som du mår bra av. Jag tror inte på att STÄNDIGT äta extremt hälsosamt, jag tror på att äta bra mat regelbundet där man ibland får njuta och äta för själen. Då är det hållbart och man har en balans, man får leva.

Detta är hur jag ser på min träning och vad jag mår bra av:

Ha roligt, må bra, träna, vara fysiskt aktiv, sätta upp mål, gå igenom processen, utvecklas, bli bättre, utmana sig själv, pressa sig, känna lycka, lev hälsosamt, lev och njut för själen, ha balans och vara stolt.

Jag verkligen älskar och lever för detta! Just därför vet jag att jag alltid kommer fortsätta leva såhär. Det är inte jobbigt att träna efter jobbet eftersom jag tycker det är så himla roligt. Om man hittar en livsstil som man mår bra av kan jag lova att det sällan kommer kännas kravfyllt att leva så när du väl fått in det som en rutin. Klart det kan vara kämpigt i början men när man sen hittat något som funkar så kommer det flyta på mer och mer! Vissa dagar är alltid tuffare än andra men det är under dessa dagar vi får chansen att utmana och pressa oss själva, för efteråt kommer man ha vuxit och vara för jäkla stolt! 😃

Läs Mer

En typisk söndag

Precis hemkommen från ett roligt frukostmöte med Tuna influencers. Har vilodag från träning idag men det blev en omväg hem för att få röra på kroppen lite extra!

Jag tar ofta omvägar de dagar jag vet att jag kommer röra på mig mindre. Om jag t.ex. ska ha en stillasittande dag på jobbet går jag gärna en omväg både till och från jobbet. Då får man lite gratis fysisk aktivitet och det är dessutom perfekt för de som känner att de inte vill ta sig till ett gym flr att stå på ett gåband eller crosstrainer 😃 Med en podd eller ljudbok i lurarna blir det dessutom en väldigt skön egentid tycker jag!

Nu ska jag sätta igång och laga matlådor. Det blir laxwok och pasta med köttfärssås i veckans lådor!

Att träna/promenera, laga mat och ta det lugnt är verkligen en typisk söndag för mig. Vill gärna inte ha för mycket inplanerat på mina söndagar. Hittar däremot gärna på saker men då ska det vara spontant och vad jag känner för just då. På så sätt laddar jag upp perfekt inför en ny vecka!😃💪

Läs Mer

LPG-behandling

En välbehövlig vilodag idag! Dagens fysiska aktivitet blev en långpromenad efter jobbet, hur skönt som helst att bara promenera ute med en podd i öronen!

Idag fick jag prova på LPG hos CRfitness och Balansportalen 😃

De erbjuder LPG Behandlingar för kropp och ansikte. Den djupgående bindvävsmassagen kan reducera både celluliter och envisa fettdepåer, men kan även minimera smärta i muskler och kropp. Denna behandling var verkligen över förväntan och jag känner mig genast mjukare i muskulaturen, perfekt återhämtning på min vilodag idag 😃👏 Jag bokade tid på Bokadirekt.se 👍 In och läs mer om detta på min Instagram och ta del av ett erbjudande på denna behandling —> elina.neumanfalk 😍

Läs Mer

Att lyssna på sin kropp kan vara svårt

Har galen träningsvärk i benen efter gårdagens benpass, älskar den känslan!

Varje benpass får jag testa min disciplin rejält. Det är SJUKT tråkigt att inte kunna köra knäböj, någon form av benpressar eller tunga vikter. Jag har fått anpassa benpassen väldigt mycket nu efter skadan i höfterna och höftlederna behöver sin tid för läkning nu efter kortisonsprutorna. Det är riktigt tråkigt men jag är så himla nöjd med hur jag lyckats jobba runt skadan och ändå fått ut mycket av mina benpass. Detta hade jag inte klarat av mentalt för 1 år sedan, då hade jag kört på ändå och skitit i att jag inte skulle kunna gå på flera dagar efter passen. Idag försöker jag tänka att det faktiskt inte är hela världen. Mitt mål är att jag så gott jag kan ska träna upp detta så att jag kan träna som jag vill igen, men det får ta sin tid. Det viktigaste är faktiskt att ta hand om sin kropp så att den är hel och fungerar som den ska! ❤️

Avslutade gårdagen med en mysig middag på Casa Nostra med min pappa och lillebror, perfekt fredagskväll 😍

Läs Mer