Ännu fler fördelar för dig som kund

Ännu fler fördelar för dig som kund

Nu ingår Sörmlands Media med titlarna Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren i NTM-koncernen* som är en spännande, stark och utvecklingsinriktad mediekoncern med många välkända lokala varumärken i Sverige. Koncernen verkar i Östergötland, Småland, Uppland, Gotland, Norrbotten och nu även i Sörmland. Nytt användarvänligt format Tidningarna inom NTM-koncernen är alla i tabloidformat vilket innebär att även Sörmlands Medias titlar kommer att byta format från helberliner till tabloid. Sörmlands Media är den enda tidningskoncernen i Sverige som har berlinerformat…

Läs mer Läs mer

Mediets styrkor

Mediets styrkor

Printtidning skapar kännedom och sociala medier stärker relationen Innan det är dags att börja kommunicera erbjudande är det viktigt att låta er annonsering handla om kännedom, det vill säga att göra varumärket och företaget känt. Här är tidningen den kanal som lyckas med detta allra bäst. En tidningsannons läses i snitt under längre tid jämfört en displayannons varför du som företagare har längre tid på dig att föra ut ditt budskap och att ladda ditt varumärke. Att som okänt företag…

Läs mer Läs mer

Jobb+

Jobb+

Den nya digitala platsannonseringen med jobbplus.se kommer att rulla ut i samband med att vi förnyar våra sajter. Det kommer att ge oss en styrka mot våra kunder som söker en digitalplatsannonsering med en känsla av en rekryteringssajt. Här kan ni läsa om fyra smarta paketeringar för bättre effekt.   Fyra smarta vägar att nå rätt effekt! JobbPlus Digitalt. JobbPlus Social. JobbPlus Maximal. JobbPlus Maximal.   JobbPlus Digitalt. Denna produkt är basen på våra digitala tjänster. Platsannonsen ligger med på…

Läs mer Läs mer

Har du tillräckligt många kunder?

Har du tillräckligt många kunder?

Google är i dagsläget den största marknadsföringsportalen på nätet och uttryck som att googla fram information har blivit allmänt accepterat världen över. Med över 55 miljoner sökningar dagligen i Sverige förstår man varför. Gå bara till dig själv. Hur gör du när du vill hitta en produkt eller tjänst idag? Vi är rätt säkra på att vi har svaret på den frågan. Så hur ser det ut för dig när man söker efter dina produkter eller tjänster? Synd du? Har…

Läs mer Läs mer

53% räckvidd

53% räckvidd

Visste du att Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning når flest av alla i vårt utgivningsområde i en jämförelse mellan övriga medieslag? Enligt KANTAR SIFOs undersökning Orvesto Konsument för helåret 2017 ser vi att den nyhetskälla som når allra flest personer i området är Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning. 53% av befolkningen i Eskilstuna, Strängnäs och Flens kommuner tar del av nyheterna antingen genom morgontidning, nyhetsapp eller via nyhetssajten, varje dag.  

Bästa kund!

Bästa kund!

Det är med stor glädje jag hälsar dig välkommen till vårt nyhetsbrev som jag hoppas bjuder både på nytta & inspiration kring marknadsföringstrender men också mer handfasta tips på hur du kan lyckas med din marknadskommunikation. Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidnings målsättning är att vara en trovärdig, stark och modig medierådgivare som genom en grundläggande behovsanalys hjälper er att nå era försäljningsmål. Idag jobbar vi med flertalet starka mediekanaler som dagstidningen, gratistidningen, affärstidningen, tema/årstidsbilagor, webben, mobilen, rörlig reklam mm. Tveka inte…

Läs mer Läs mer

”Den lokala förankringen hos Eskilstuna-Kuriren är viktig”

”Den lokala förankringen hos Eskilstuna-Kuriren är viktig”

Richard Jarméus, som tillsammans med Johan Cederblad driver Elon i Eskilstuna, har ett klart marknadsföringsmål: Att bli top of mind hos Eskilstunaborna när det gäller vitvaror, kök och spabad. – Ju mer man syns lokalt desto bättre, säger han. Och Eskilstuna-Kuriren har en lokal förankring och spridning på det sätt som behövs. Det är ingen tvekan om att Richard kan marknadsföring och sitt företag. Efter 20 år i branschen har han både kunskap och erfarenhet av de produkter han säljer…

Läs mer Läs mer

Nyhetsmedier ger annonser extra effekt

Nyhetsmedier ger annonser extra effekt

Flera studier visar att reklam i redaktionella medier, t ex. tidningar, uppmärksammas mer, känns mer trovärdig och når en mer kvalitativ räckvidd jämfört med andra kanaler. Allt detta uppmärksammas i rapporten ”The power of context” från Newsworks.” Dessutom visar rapporten att effekten av annonser i tryckta tidningar ökt sin effekt under senare år och att annonserna levererar allt fler nya kunder.

Sörmlandspaketet

Sörmlandspaketet

157 000 personer tar del av våra nyheter i Sörmland varje dag, antingen via våra sajter eller tidningen i print. Det motsvarar 57% av alla personer i området. Så vare sig du vill locka sörmlänningar till din butik, ditt arrangemang eller till en ledig tjänst i ditt företag är Sörmlandspaketet därmed ett effektivt marknadsföringspaket. Vårt digitala paket som når upp till 142 000 läsare under en vecka är ett slagkraftigt paket för dig som vill nå potentiella kunder i hela…

Läs mer Läs mer