Black friday – hela veckan

Print:

En kvartsida med en unik placering* i Eskilstuna-Kuriren | Strengnäs Tidning måndag 23 november + en repetition i Eskilstuna-Kuriren | Strengnäs Tidning eller i gratistidningen Extra under veckan (v 48)!

PRIS ex moms, ev produktionskostnad tillkommer
• Sidan 1 + repetition 22.500:-
• Sidan 2 + repetition 17.500:-
• Nästa sista sidan + repetition 17.500:-
• Sista sidan + repetition 20.000:-

Digitalt:

Syns lokalt med ditt Black Week erbjudande i en lokal kontext tillsammans med andra aktörer.

ritalin

Tillsammans köper ni det totala utrymmet där ert erbjudande syns 30 000 gånger i första position, x antal gånger i andra position, x antal gånger i tredje position etc.

Investering:
1 erbjudande   –  3 990kr
2 erbjudanden   –  7 490kr
3 erbjudanden  –  10 990kr

Max 30 erbjudanden per annonssnurra. 

Välkommen att kontakta säljavdelningen, tel 016-15 61 18

Läs mer

Vi har förtroendet!

Medieakademins årliga förtroendebarometer är nu publicerad. Undersökningen mäter förtroende för samhällsinstitutioner, enskilda företag och massmedier.

I mätningen av förtroendet för dagspress är det lokaltidningen som får allra högst förtroende. Vi är naturligtvis stolta över att få folkets förtroende för vår journalistik. Det visar återigen att vi är ett bärande och viktigt medium för våra annonskunder.

Ladda ner hela rapporten här >>

 

Läs mer

Resultatet av höstens läsarundersökning

Resultatet av höstens läsarundersökning


Ca 10 000 kunder, både befintliga och tidigare kunder till våra titlar Eskilstuna-Kuriren | Strengnäs Tidning, Katrineholms-Kuriren och SN
har svarat på vår läsarundersökning. Fantastiskt gensvar med hela 25% svarsfrekvens.
På frågan om de fem starkaste skälen till att prenumerera så kommer alternativet
“För att ta del av nyttiga annonser” med bland topp 5 av anledningarna!
Fler i år svarar att man prenumererar för att ta del av nyttiga annonser jämfört med 2018.
Ett kvitto på att annonserna i våra produkter är läsvärda för våra kunder!
Att annonsera i våra kanaler både digitalt och i print ger dig en trovärdig kontext och annonserna har högt läsvärde.

 


Klicka för större bild

Läs mer

Julbilaga

Varje år slår julhandeln tidigare rekord.
Vill du också ta del av dessa pengar?

Marknadsför dig då i vår Julbilaga som ges ut den 7 december.
Distribution: Till alla hushåll i Eskilstuna, Strängnäs och Flen kommuner.
Även de som har “Reklam nej tack” på dörren.

För mer info och priser, klicka på länken för att komma till säljbrevet.

Julbilaga EK-19

 

Läs mer

Temasidor i höst

Under hösten fylls tidningen med teman.

Marknadsföring på våra temasidor gör att du träffar mitt i prick!
Du når en målgrupp som är särskilt intresserad av just dina erbjudanden.

  • Närmast den 12 september så kommer Tema Jord och Skog. vi kommer att skriva om sådant som rör dessa ämnen.
  • Den 19 september är det Tema Hemma. Inredning och andra tips som rör hem och trädgård.
  • Tema Miljö, den 27 september så kommer vi lägga fokus på miljön, en viktig fråga som berör oss alla.
  • 10 oktober är det Tema Motor tar vi en titt på vad som händer inom motor.
  • 14 november är det dags för Tema Hemma igen.

Prata med din säljare för att boka plats på en temasida.

Läs mer

Ännu fler fördelar för dig som kund

Nu ingår Sörmlands Media med titlarna Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning,
Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren i NTM-koncernen* som är en spännande,
stark och utvecklingsinriktad mediekoncern med många välkända lokala varumärken i Sverige.
Koncernen verkar i Östergötland, Småland, Uppland, Gotland, Norrbotten och nu även i Sörmland.

Nytt användarvänligt format
Tidningarna inom NTM-koncernen är alla i tabloidformat vilket innebär att även Sörmlands Medias titlar
kommer att byta format från helberliner till tabloid.
Sörmlands Media är den enda tidningskoncernen i Sverige som har berlinerformat på sina tidningar.
Tidningen blir fr o m 9 april mer användarvänlig och får ett bekant format för våra läsare och kunder då de
flesta dagstidningar i dag är tabloid, som exempelvis DN, Aftonbladet och Expressen.

Vi är övertygade om att våra läsare kommer att uppskatta det välbekanta tabloidformatet och för våra riksannonsörer blir det
en fördel att bara behöva producera annonser i en storlek.

Läsaren får mer innehåll
Som följd av formatbytet kommer printtidningen bli fylligare – vi publicerar exempelvis börs och korsord varje dag.
Även mer artiklar om bostad, resor och konsumentmaterial etc. Givetvis kommer
vi fortsätta bevaka hela Sörmland varje dag med lokal närvaro.

Ändrade annonsformat och stopptider
Eftersom vi går över till tabloid så kommer alla annonsformat att ändras.
Gå gärna in på sidan: https://annonswebben.sormlandsmedia.se. Där hittar du all information om våra nya annonsmoduler.
Boknings- och materialstopp är klockan 15:00 tre dagar innan införanden i print.

Förnyade sajter, e-tidning och kundklubb
Även våra sajter och appar förnyas och utvecklas.
Vi kan snart presentera den nya digitala platsannonseringen Jobb+ som kommer rulla ut i samband med
att vi förnyar våra sajter den 9 april. E-tidningen är sökbar två månader.
Våra kunder får mer innehållsrika lojalitetsförmåner från riksaktörer i den nya kundklubben MERA.

Bredare utbud till dig som annonsör

  • Vår reklamateljé, som har funnits på Eskilstuna-Kurirens tryckeri, flyttar in på säljavdelningen.
    De är grafiska formgivare och arbetar med externa kunder med till exempel annonser, trycksaker och kundtidningar.
    De hjälper även till att pitcha idéer och kan göra en mer avancerad layout för din marknadsföring.
  • I år har även radio** flyttat in till oss som en valbar kanal för er annonsörer.
    Radio är ett känslomedia som har en snabb räckvidd som lämnar ett mentalt fotavtryck hos lyssnaren.
    Hos oss kan du köpa radioreklam i radiokanalerna, RIX FM, STAR FM och I LIKE RADIO.
  • Vi inleder ett samarbete med Teknomedia som är ett av Sveriges största produktionsbolag
    för video och ljudproduktion och som gör bl a reklamfilmer.
  • Inom NTM-koncernen finns även Mötesfabriken –eventarrangören som skapar möten mellan
    företag och människor genom galor, mässor och konferenser.

Har du funderingar eller frågor så prata gärna med din mediesäljare på Sörmlands Media eller
tf försäljningschef Anders Boberg, tel 016-15 62 15.
Vi ser fram emot ett spännande 2019 tillsammans med dig.

Bästa hälsningar
Jenny Hoflund Bergvall, VD
Anders Boberg tf Försäljningschef

 

Läs mer

Mediets styrkor

Printtidning skapar kännedom och sociala medier stärker relationen

Innan det är dags att börja kommunicera erbjudande är det viktigt att låta er annonsering handla om kännedom, det vill säga att göra varumärket och företaget känt. Här är tidningen den kanal som lyckas med detta allra bäst. En tidningsannons läses i snitt under längre tid jämfört en displayannons varför du som företagare har längre tid på dig att föra ut ditt budskap och att ladda ditt varumärke. Att som okänt företag enbart annonsera pris eller produkt via en displayannons är svårt. En annons från okänt varumärke har också oftast lägre observationsvärde. Dessutom har morgontidningen fortfarande den stora fördelen att den når många läsare i en bred målgrupp vilket betyder att du inte bara når de som känner till och intresserar sig för dina produkter och tjänster idag, utan även dem som på sikt kan vara intresserade av  ert företag.

Sociala medier som exempelvis Facebook är en bra mediekanal när du vill skapa lojala kunder ur din befintliga kundbas. Här kan du som företagare bygga relation och nätverk snarare än att sprida och stärka ert varumärke.

Har du redan ett känt och etablerat varumärke kan du fokusera på pris/produkt från start. Här kan du variera mer mellan vilka typer av kanaler du använder för att kommunicera och vilket budskap du levererar i respektive kanal.

Till sist: våga vara unik i ditt material och stick ut från mängden

Läs mer